Återbetalnings- och Returpolicy

Återbetalnings- och Returpolicy för Dubai Choco

Vi på Dubai Choco vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du inte är nöjd med ditt köp, erbjuder vi en enkel process för att returnera eller byta ut varor. Vänligen läs vår policy nedan för mer information om våra återbetalningar och returprocesser.

1. Ångerrätt och Returer

  • Tidsram för retur: Du har rätt att returnera produkter inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Om 14 dagar har gått sedan din leverans kan vi tyvärr inte erbjuda en återbetalning eller byte.

  • Kondition på varan: För att vara berättigad till en retur måste produkten vara i sitt ursprungliga skick, oöppnad och oskadad. På grund av hygien- och säkerhetsskäl kan vi inte acceptera returer av öppnade eller använda produkter.

  • Återbetalning: När vi mottagit och godkänt din retur, kommer vi att behandla din återbetalning. Din återbetalning kommer att göras via den betalningsmetod du ursprungligen använde vid köpet. Observera att det kan ta upp till 7 arbetsdagar för att din återbetalning ska synas på ditt konto beroende på din bank.

2. Byten

Vi erbjuder byten om produkten är defekt eller om du har beställt fel vara. För att byta ut en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst för att arrangera bytet. Vi kommer att hjälpa dig att få en produkt av samma värde eller, om tillämpligt, en annan produkt som du föredrar.

3. Defekta eller Skadade Produkter

Om du mottar en produkt som är defekt eller skadad, vänligen kontakta oss omgående på vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi kommer att erbjuda dig en full återbetalning eller ett byte av produkten, beroende på din preferens. För att underlätta denna process ber vi dig att inkludera bilder på skadan eller defekten vid din anmälan.

4. Återbetalningar

Om du gör en retur eller begär en återbetalning för en godkänd produkt, kommer vi att behandla din återbetalning så snart som möjligt. Återbetalningen sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet. Observera att du kan bli ansvarig för returfrakten, beroende på situationen.

5. Returprocess

För att returnera en vara:

  1. Kontakta vår kundtjänst på [din e-postadress] för att anmäla din retur.

  2. Fyll i retursedeln (om tillämpligt) och skicka tillbaka produkten till den adress vi ger dig.

  3. Skicka produkten tillbaka i dess originalförpackning (om möjligt) för att skydda produkten under transporten.

  4. När vi mottagit din retur och godkänt den, kommer vi att behandla din återbetalning eller byte.

6. Undantag från Retur- och Återbetalningspolicy

Vissa produkter kan vara undantagna från vår returpolicy, inklusive:

  • Matvaror eller livsmedelsprodukter som har öppnats eller där förpackningen har brutits.

  • Personliga produkter som har anpassats eller modifierats efter kundens önskemål.

7. Kostnader för Returer

Om du returnerar en vara på grund av ett fel från vår sida, t.ex. en defekt eller felaktig produkt, kommer vi att täcka returfrakten. Om du returnerar en vara av andra skäl (t.ex. att du ångrar ditt köp), kan du bli ansvarig för returfrakten.

8. Kontaktinformation

Om du har några frågor om vår retur- och återbetalningspolicy eller om du vill påbörja en retur, vänligen kontakta oss:

Dubai Choco
E-post: Hej@dubaichoco.se
Adress: Kocksgatan 49, 116 29 Stockholm

Senast uppdaterad: 2025-01-01